Účtenkovka, neboli Účtenková loterie, je loterie, ve které účtenka za každý nákup u obchodníka, který je zaregistrovaný v EET představuje tiket, který lze ve hře použít. Účtenky, které jsou registrovány do systému, jsou slosovatelné o věcné výhry. Účtenky jsou platné za daný měsíc a to vždy do 12. dne následujícího měsíce.

Účtenkovka odstartovala 1. října 2017. Prostřednictvím účtenek se každý měsíc soutěží o výhry. Lidé často o Účtenkovce mluví jako o práskačské loterii. Cílem loterie je podpořit elektronickou evidenci tržeb -EET, hlídat poctivost obchodníků, odvodů daní a podnikání na černo.


Zájem o Účtenkovku klesá

V půlce února proběhlo osmadvacáté slosování účtenkové loterie. Registrovaných účtenek za leden bylo 14 milionů, téměř o tři miliony méně než v listopadu 2019, kdy se změnila pravidla. Hlavní změna se týkala počtu zaregistrovaných účtenek. Cílem bylo udržet velký zájem o soutěž. Počet výher, které jsou v Účtenkovce každý měsíc rozdělovány, vzrostl z 21 025 na 30 215.

Původní rozložení výher:
1. 1.000.000,- Kč (1)
2. Osobní automobil (1)
3. 300.000,- Kč (1)
4. 200.000,- Kč (1)
5. 100.000,- Kč (1)
6. 20.000,- Kč (20)
7. 1.000,- Kč (1000)
8. 100,- Kč (20 000)

Aktuální rozložení výher:
1. 1.000.000,- Kč (1)
2. Osobní automobil (1)
3. 300.000,- Kč (1)
4. 200.000,- Kč (1)
5. 100.000,- Kč (1)
6. 20.000,- Kč (10)
7. 1.000,- Kč (200)
8. 100,- Kč (30 000)
Přesto zájem o loterii klesá. Účtenku si od obchodníků bere v průměru 60 procent zákazníků. Za dva roky provozu bylo do účtenky zaregistrováno 380 milionů účtenek. Do hry se pravidelně zapojuje 300 až 400 tisíc spotřebitelů. Náklady na loterii, jsou v rámci transparentnosti zveřejněny na webu Ministerstva financí. Smyslem projektu je motivovat zákazníky k přebírání účtenek. To vede k případnému obcházení povinnosti evidovat tržby a zvyšuje efektivitu EET. Do konce roku 2018 se podařilo ministerstvu vybrat o 20,2 miliard korun navíc.



Kolik stojí Účtenkovka?

Provoz Účtenkovky v roce 2019 zajišťovala společnost Wincor Nixdorf. Za rok si tato firma inkasovala 12 393 420 korun. Soutěžícím na výhrách bylo vyplaceno celkem 64 800 000 korun. Rozhlasovou informační kampaň zajistilo od 15. dubna do 31. července 2019 Radio United Broadcasting, celoplošné vysílání v rádiích Kiss a Impuls stálo 3 211 690 korun za čtvrt roku 2019. Další propagace na sociální síti Facebook stála 200 000 korun. Výroba plakátů, letáků a propagačních videospotů ,od dodavatele Event Service od července 2019 do července 2020 předpokládá náklady 1 193 900 korun.

Myslíte si, že účtenkovka dává smysl? Napište nám do komentářu

Odebírejte novinky k účtenkové loterii a soutěžím na internetu o hodnotné ceny

Odebírejte novinky k účtenkové loterii a soutěžím na internetu o hodnotné ceny

Dostávejte 1x týdně novinky o účtenkové loterii. Tipy a triky, výhry  a další zajímavé informace. navíc pro vás hlídáme, ty nejzajímavější soutěže na internetu.

Děkujeme vám!! Nyní prosím zkontrolujte vaši emailovou schránku a potvrďte svou registraci.