Dle statistik z jednotlivých kol slosování Účtenkovky, vzniká podstatný rozdíl mezi registrovanými účtenkami a účtenkami zařazenými do slosování. Téměř v každém losování přitom toto číslo dosahuje nezanedbatelných 2 miliony účtenek.
Důvodem těchto rozdílů ale není to, že by lidé omylem registrovali účtenky vydané v období, které nespadá do daného slosování. Systém hráčům takovou registraci nepovolí.
MFČR uvádí že mezi nejčastější důvody zamítnutí patří:
- hráč špatně zadal některý z jiných údajů než je měsíc, může se jednat např. o překlep ve FIK/DIČ – hráč má poté možnost chybně zadaný údaj opravit a účtenku zaregistrovat znovu, chybně zadaná účtenka už však v systému zůstává jako zaregistrovaná, ale nezařazená do slosování (asi nejčastější důvod),
- hráč zaregistruje účtenku, kterou už před ním zaregistroval někdo jiný,
- účtenka porušuje pravidlo 1×1×1, tzn. hráč nesmí od jednoho obchodníka zaregistrovat dvě či více účtenek se stejným datem,
- obchodník nemá správně seřízeno pokladní zařízení a např. čas na účtence neodpovídá času zaevidování tržby, tato účtenka pak není ověřena v systému evidence tržeb, a proto nemůže být zařazena do slosování,
- účtenka není obchodníkem vůbec zaevidována v systému evidence tržeb.
Nejčastější však bývá chyba v jiném údaji než je měsíc, například ve FIK nebo DIČ. Hráč má pak možnost chybně zadaný údaj opravit a účtenku zaregistrovat znovu, chybně zadaná účtenka už však v systému zůstává jako zaregistrovaná, ale nezařazená do slosování.
Novinky z diskuze